Sussie - det är jag!

I min blogg berättar jag hur jag får ihop vardagen med 2 aktiva barn, en envis fransk bulldog, en hårt arbetande man och mina egna jobb, dels på förskola och som me&i säljare................................... Många järn i elden helt enkelt!

2013 del 1

Kategori: Allmänt

Vi kör väl en liten uppdatering för året som gått...
 
Huset: Vi har jobbat på med tomten. Framsidan har fått sig gräsmatta och 2 st äppelträd! VI har även planterat en thuijahäck längs vägen. Ni förstår, längs vår väg så är ALLA hus nybyggda... och det går väldigt mycket folk här på sina promenader.. Det får de så gärna göra, så länge de håller sig på trottoaren! En morgon då jag vaknade, innan vi hade sått gräs och fixat häcken så stod det 2 personer och kikade in genom vårt köksfönster.. Men hallå.....!! Ingen respekt för att det är vårt hus och att vi faktiskt bor här!!
Men nu är det mkt bättre.... det promenerande folket förstår att det är VÅR tomt och vårt hus nu! Nästa sommar hoppas vi på staket runt tomten.... för att inte Morris ska smita ;-)
Janne har även varit duktig och byggt ett förråd/vedförråd längs gaveln på huset!
 
Barnen:  Rasmus går nu i 2'an.... han är en aktiv kille som inte är still föutom då han sover... Han spelar fotboll och Bandy i IK Frej. Han dansar även breakdans på dansskolan Stepz.. Han är jätteduktig!
Bilden är från vårens show DRÖMMAR.. Rasmus grupp hade Fotbollsproffsdrömmar.. Rasmus är i röd tröja och svarta shorts!
Filippa har bytt skola, nu går hon i Täby Friskola. En skola som passar henne jättebra! Det är sång och dans på schemat.. Just nu har hon 2 timmars dans i veckan och 1 gympa timme! De har även en undervisning som passar henne väldigt bra! Filippa fick plats där bara ett par dagar innan skolan startade i höstas, så det blev ett snabbt byte och hon fick börja ta bussen till skolan på morgonen! Hon har klarat allt galant!
Filippa håller fortfarande på med sina älskade hästar.. I somras var hon och en av hennes bästa vänner i Dalarna på ridläger! Vilken upplevelse....  Filippa dansar också på Stepz och har precis börjat spela fotboll också! Men denna termin får hon välja... fotboll eller dans... Det blir för mycket annars om hon ska hänga med i skolan!
 

Filippa och hennes sommarhäst Fjarki!
 
Meandi: WOW vilket år.... vilka kläder!! Jag har sålt på bra... och det är ju inte så konstigt med tanke på kläderna! Nu väntar 2014, och vi har 10-årsjubileum på me&i.... det kommer bli ett lååååååååångt kalas!!
 
Nu måste jag göra natt.. Imorgon ska jag till Anna och göra nya naglar... Det kommer bli sommarnaglar! Japp..Snart... mycket snart... åker vi till KAP VERDE.....
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Carina säger:
    2013-12-30 | 13:10:08

    Jag följer din blogg. Bra skrivet!
    Kram
    Carina

    Svar: Vad roligt! Välkommen till min blogg!
    Sussie

  • Carina säger:
    2013-12-30 | 13:10:11

    Jag följer din blogg. Bra skrivet!
    Kram
    Carina

    Svar: :-)
    Sussie

  • Marie E Riksson säger:
    2013-12-30 | 20:37:24

    Härligt att lära känna dej o de dina lite mer! O hoppas ni tittar in när ni kör förbi så Filippa får kolla in Baryards hästar också?! Kram! <3

    Svar: Ja, får se om vi kanske tar en trip i vår/sommar? Man kan väl åka över dan? Kram
    Sussie

Kommentera inlägget här: