Sussie - det är jag!

I min blogg berättar jag hur jag får ihop vardagen med 2 aktiva barn, en envis fransk bulldog, en hårt arbetande man och mina egna jobb, dels på förskola och som me&i säljare................................... Många järn i elden helt enkelt!

2014-01-01

Kategori: Allmänt

Hur var eran nyårsafton?
 
Vår var lugn och mysig! Eftersom vi har hund, en fransk bulldog vid namn Morris så väljer vi att ha en lugn nyårsafton. Morris är inte rädd för raketer, men man vad ju inte vad som skulle hända om han var ensam hemma.. Då kanske han skulle tycka att det var obehagligt! Rasmus tycker även han att det är obehagligt med allt som smäller.. så vi firar ibland med gäster hos oss eller själva, bara familjen! Det är mysigt tycker vi!
 
Morris var ganska avslappnad under kvällen med alla raketer. Han ville gärna vakta lite och morrade och sprang till dörren när det började smälla vid 18-19 tiden. Men det slutade han med efter ett tag när han insett att det inte hände något!
 
Barnen hade bestämt maten! Vi har en tradition på nyår, vi grillar... Så vår meny såg ut så här:
 
Förrätt: Toast med soltorkade tomaretapenade med parmarulle med Vispad grädde med hallonsås!
 
Huvudrätt: Grillad oxfile med ugnsrostade grönsaker. (Filippa åt vitlökskroketter och Rasmus åt en grillad homemade hamburgare)
 
Dessert: Glömda maränger med vispad vaniljgrädde och hallonsås (glömda heter det för att man "glömmer" de gigantiska marängerna i ugnen över natten)
 
Till desserten hyrde vi film på tv. Det är så skönt när man faktiskt kan hyra film direkt via tv'n. Vi såg Hur många kramar finns det i världen.. Efterföljaren på Hur många lingon... Det var en lagom rolig film som passade hela familjen!
 
Vid 12-slaget gick Filippa och Janne ut på altanen och tittade på raketerna på himlen. Jag, Rasmus och Morris satt i fönstret och tittade..
 
God fortsättning på det nya året önskar jag er ALLA!!!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2014-01-01 | 15:57:58

    Härligt nyår...Nu laddar vi om för sommarsemester på Kap verde...

    Svar: Jajamensan!!!
    Sussie

Kommentera inlägget här: